Verslo kalbos patarimai
Prisijunkite ir jūs!

Reklaminiai tekstai – kaip pataikyti į kliento širdį ir protą

Atsisiųsti PDF

Turbūt kiekvienas žinome posakius – „Į vyro širdį tik per skrandį“ arba „Moterys myli ausimis“. O ką daryti, jei reikia parašyti reklaminį tekstą? Ką pasitelkti į pagalbą, kad būtų sukurtas įtaigus tekstas ir galiausiai jis pasiektų auditoriją, į kurią buvo orientuotas. Vertimų biuro „Ars libri“ redaktoriai, kasdien susidurdami su reklaminių tekstų vertimais ir redagavimais, nori pasidalyti keletu patarimų, kaip pagaminti tekstą, kuris pasiektų kiekvieno širdį, o gal net ir taptų tautosakos dalimi? Reklaminių tekstų sėkmė priklauso ne tik nuo originalios idėjos, išskirtinės vizualikos, tikslinei auditorijai skiriamo dėmesio, labiausiai ji priklauso nuo sklandžios ir įtaigios kalbos. Juk pirmiausia į akis krenta vaizdas, bet galutinis sprendimas priimamas dėl paveikios kalbos. Vertimų biuras „Ars libri“ dažnai susiduria su reklaminių tekstų vertimais, todėl žinome, kokiomis kalbos priemonėmis pasiekti to, kad verstinis tekstas tikslinei auditorijai skambėtų autentiškai: visų pirma reikia gero prasminio vertimo, o tada – kūrybinio įdirbio. Taigi kokius namų darbus turite atlikti, kad jūsų tekstas būtų įtaigus? Norėtume išskirti keletą žingsnių:

1.Tiksliai nusistatykite, kam bus skirtas Jūsų tekstas. Labai svarbu, kuriant reklamą, turėti viziją, kam ji bus skirta. Pirmiausia ir lengviausia yra pagalvoti, kam skirsite reklamą - vaikams, tėveliams, vyrams ar moterims. Vyrai mėgsta trumpus, įtaigius sakinius. Tokiu atveju jums nereikėtų bandyti įvilkti teksto į tam tikrus rėmus, naudoti įvairius epitetus ar panašiai. Moterys atvirkščiai - nori girdėti, kad išsiplovusios galvą jūsų šampūnu, jų plaukai bus panašūs į tokius, kaip ką tik išėjus iš kirpyklos. Tėveliams įdomi ta reklama, kurioje jie galės atpažinti save, kad ne tik jų vaikas verkia, kad ne tiek jų vaikučiui reikia soskės ar panašiai. Visai kas kita -  vaikai. Jiems reklamose svarbus ne tekstas, o vaizdas, todėl čia patariama vartoti kuo mažiau teksto.

2. Teksto antraštė. Tai nemažiau svarbus žingsnis kuriant reklamą nei nusistatymas, kam ji bus skirta. Taigi iš teksto antraštės turi būti aišku, kokia man nauda iš to, kuo šis produktas ir (ar) paslauga išsiskiria iš kitų esančių rinkoje. Pvz., matote dvi antraštes, viena skelbia – „Tailandietiškas masažas“, o kita „Tailandietiškas masažas su 50 proc. nuolaida“. Natūralu, kad visus sudomins „su 50 proc., nuolaida.“ Kodėl? Atsakymas paprastas, visi masažo namai gali pasiūlyti tailandietišką, tajų ar dar kitos rūšies masažą, tačiau tikrai ne kiekvienas jį siūlo su 50 proc. nuolaida. Tai ir gali būti jūsų raktas į sėkmę. Visi žinome, kad gyvename vartotojiškoje visuomenėje, kur žmonės nori ne tik kokybiškų paslaugų, bet ir pigių. Todėl visi vaikomės nuolaidų, dėl šios priežasties prekybos centrai išpardavimų metu būna sausakimši. Pasiūlykite žmogui pigiau ir visada turėsite klientų.

3. Teksto ilgis. Kokio ilgio turi būti reklamos tekstas? Tai priklauso nuo gaminio. Jei reklamuojate saldainius, nėra ką pasakoti, todėl reklamos tekstas bus trumpas. Jei reklamuojate pvz., naujai į rinką pateksiantį elektroninį gaminį, reklamos tekstas bus ilgas, galbūt ir viso puslapio.

4. Teksto kalba. Turbūt dažnai klausiate savęs, ar galime vartoti šiuo metu populiarius anglicizmus, svetimybes, ar netgi žargonus? Vertimų biuras „Ars libri“ tai siūlytų vartoti jaunimui skirtose reklamose. Juk visada galite išeiti į miestą, paklausyti, kokia kalba vyrauja jaunimo tarpe, kas šiuo metu yra populiaru, madinga ir ant bangos. Tik visada pasitikslinkite, ar jūsų reklamose nėra Valstybinės Lietuvių kalbos komisijos draudžiamų išsireiškimų, nes tokiu atveju jūsų reklama bus sustabdyta, dar nepasiekusi savo auditorijos.

5. Tikėkite savo reklama. Tai reiškia, kad neturi atsirasti tokių žodelių kaip „galbūt“, „kaip ir“ ar „tikriausiai“. Jei ruošiatės parduoti savo prekę, turite būti užtikrinti jos efektyvumu ir nauda. Kiti gali abejoti Jūsų produkto sėkme, tik ne jūs patys.

6. Rekomendacijos. Kaip ir minėjome pirmiau, labai svarbu tikėti savo reklama, taip pat, labai naudinga yra surinkti rekomendacijų iš jūsų produktus jau vartojusių žmonių. Reklamos tekste visuomet turėtų būti vartotojų rekomendacijų. Skaitytojams lengviau patikėti kito vartotojo žodžiais nei pardavėjo.

7. Nemeluokite. Sudėtingiausia reklamos taisyklė – nemeluoti. Natūralu, kad visada norisi pabrėžti dalykus, kurių nėra. Visgi jūsų tikslas atrasti žodžius, įtikinančius pirkėją, kad jūsų siūlomas produktas yra geriausias šiuo metu esantis rinkoje.

Natūralu, kad nei vienas iš mūsų neturi laiko perskaityti visų plakatų, peržiūrėti visų žurnalų ar išklausyti per televiziją rodomų reklamų. Todėl jūsų tikslas – pasitelkus kalbą ir kalbos įrankius atkreipti klientų dėmesį, sužadinti jų jausmas ir priversti ne tik jus įsiminti, bet ir įsigyti jūsų produktą.

Copyright © 2018 UAB „Ars libri“
backto_top
Lietuvos verslo ir valstybės lyderių įvertinta kokybė!
Uždaryti