Šventiniai sveikinimai – vertybių dovanojimas ar rinkodaros dalis?

Nors iki žiemos švenčių būna likęs mėnuo, kiekvienoje įmonėje jaučiamas tradicinis šurmulys – kaip artėjant šventėms kuo originaliau pasveikinti, nustebinti, parodyti dėmesį savo klientams ir partneriams. Kaip nepaskęsti masinių atvirukų jūroje, kaip išsiskirti? Iki šiol pastebima tendencija, kad kai kuriuose iš klientų gautuose atvirukuose vis dėlto galima įžvelgti daugiau reklamos, siekiant reklamuoti teikiamas paslaugas, nei nuoširdžių linkėjimų. Todėl, renkant atvirukus ir sveikinimų bei linkėjimų tekstus, verta tam skirti pakankamai laiko ir būtina laikytis tam tikrų verslo etiketo taisyklių.

Daugelio nuomone, kalėdiniai sveikinimai – būtini, siekiant palaikyti puikius santykius su klientais. Ir tuo naudojasi visi – Jungtinėse Amerikos Valstijose per metus parduodama maždaug 7,4 milijardo atvirukų – tai 235 atvirukai per sekundę! Įmones, siunčiančias atvirukus savo klientams, galima suskirstyti į dvi pagrindines grupes. Vienos siųsdamos šventinius sveikinimus tai vertina kaip neišnaudotą galimybę pasiekti klientą, o kitos – tiesiog nori parodyti savo įmonės puoselėjamas vertybes, pasidžiaugti kartu per praėjusius metus pasiektais rezultatais. Taigi apibrėžkime, kodėl vis dėlto verta sveikinti savo verslo klientus. Yra keletas priežasčių: 1. Švenčių metu parodytas dėmesys gerina santykius su esamais klientais. 2. Apie save primenate seniems klientams, parodote, kad jų nepamiršote. 3. Tai gali atnešti naujų klientų Jūsų verslui. Tačiau verta paminėti, kad pagrindinė priežastis, kodėl siunčiate atviruką, ir esminė jame pateikto teksto idėja turėtų būti parodymas savo klientams, kad Jūs vertinate juos.

Šventinių sveikinimų etiketas. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti paprasta, tačiau sukurti atviruką gali būti šiek tiek varginantis procesas, ypač jei nežinote verslo sveikinimų kūrimo taisyklių. O jų turi būti laikomasi, kad sveikinimų gavėjai ne tik būtų maloniai nustebinti, bet – svarbiausia – nebūtų įžeisti. Pirmiausiai turime įvertinti situaciją – verslo įmonės sveikinimo atvirukas skiriasi nuo asmeninio (pvz., šeimos sveikinimo atviruko giminėms) – jis perteikia įmonės solidumą, statusą, vertybes, požiūrį į klientus, todėl atviruke pavaizduotos žvaigždelės ir mėnuliukai, besisupantys ant debesėlių, visą įmonės įvaizdį paverčia komišku…

Verslo sveikinimuose svarbiausia – geras skonis ir originalumas. Pats atvirukas turi būti aukštos kokybės – juk siunčiate ne klasės draugui, o verslo įmonei. Sveikinimo kortelės dizainas turėtų atspindėti ir Jūsų verslo įvaizdį – galima panaudoti logotipą, spalvas, esančias logotipe ir pan., tačiau šios detalės jokiu būdu neturėtų užgožti pagrindinių švenčių vertybių. Atliekant šią užduotį, iš tiesų verta į atviruko kūrimo procesą įtraukti ir trečiąją šalį – atvirukų kūrimo profesionalus – kūrybinius darbuotojus (pavyzdžiui, reklamos agentūrą) – jie puikiai išmano savo darbą. Netaupykite savo įvaizdžio sąskaita! Tokiu būdu parodysite savo klientams, kad savo versle kiekvienai smulkmenai skiriate didžiausią dėmesį ir kad verta investuoti į Jūsų paslaugas.

Kalbant apie patį sveikinimo tekstą, kuriuo siekiama išsiskirti, jis turėtų būti originalus (niekas taip neatstumia kaip metai iš metų skaitomi tie patys tradiciniai tekstai), trumpas (turite tik kelias sekundes užkariauti kliento dėmesį!), aiškiai įskaitomas, parašytas ta kalba, kurią moka gavėjas, o ne penkiomis iš karto (taip parodomas išskirtinis dėmesys klientui, kad sveikinimas skirtas būtent jam, o ne masei) ir, žinoma, be kalbos klaidų. Sąmojingas, nuotaikingas, tačiau kartu subtilus atvirukas nudžiugins net rimčiausią verslininką.

Kokių frazių reikėtų vengti verslo sveikinimuose? Pirmiausiai griežtai rekomenduojama įmonių sveikinimuose nenaudoti eiliuotų tekstų. Netgi klasikinį įvaizdį puoselėjančioms įmonėms patariama naudoti prozos tekstus. Taip pat reikėtų vengti banalių užrašų tiek atviruko išorėje, tiek viduje, pvz., Senieji metai išriedėjo, leiskit pasveikint su Naujais… arba žodžių, susijusių su komerciniais kalėdiniais atributais, tokių kaip Tegul Kalėdų senelis Jums atneša pilną maišą laimės… Kaip jau buvo minėta, reikėtų vengti ir tiesmukos reklamos: Linkime ir ateinančiais metais intensyviai naudotis mūsų paslaugomis! arba Kalbėkite nesustodami ir 2011-aisiais metais! (mobiliojo ryšio operatoriaus sveikinimas verslo klientams). Tekste akcentuokime, kad tradiciniai gražiausių metų švenčių atributai – tai ne žybsinti eglutė su žaisliukais, Kalėdų senelis ir išpuoštos vitrinos, o šilti žodžiai, šviesios mintys, prasmingi darbai ir tikslai, pasiekti kartu. Išreikškime pagarbą ir dėkingumą savo verslo partneriams. Kalėdinio sveikinimo pabaigoje galite įterpti asmeniškai kiekvienai įmonei pritaikytą informaciją, pavyzdžiui, padėką (Žinome, kad nuolat gaunate įvairių bendradarbiavimo pasiūlymų. Dėkojame, kad renkatės mus.), atsiprašymą (Priimkite nuoširdų mūsų atsiprašymą), lojalumo skatinimą (Mes žinome, koks brangus Jūsų laikas – tikimės, kad suteiksite galimybę ir ateinančiais metais taupyti Jūsų laiką ir pinigus), kliento išskirtinumo pabrėžimą (Mūsų išskirtinis bruožas dirbti su geriausiais arba Vertiname, kad galime ne tik dirbti su geriausiais, bet ir švęsti.)

Po atviruko tekstu turi būti ranka padėtas originalus parašas, dar geriau – jeigu ranka įrašyta ir sveikinančiojo asmens ir (ar) įmonės atstovo vardas ir pavardė. Profesionaliausiai ir elegantiškiausiai atrodo sveikintojo parašas ir ranka įrašytas trumpas pranešimas, pvz. Sėkmingų metų linki – … Kuo daugiau ranka rašyto teksto – tuo geriau, nes kompiuteriu atspausdinti masiniai atvirukai paverčia juos beasmeniais. Verslo partneriams siunčiami atvirukai negali būti ir pernelyg asmeniški – kreipiatės ir sveikinate ne būtent vieną žmogų, o visą kompaniją. Ta pati taisyklė taikytina ir Jums, kaip savo įmonės atstovui, – sveikinate įmonės vardu, o ne asmeniškai!

Rašydami oficialų sveikinimą, nurodykite sveikintojo pareigas, vardą ir pavardę. Galite nurodyti datą ir vietovę, savo verslo adresą. Šie duomenys rašomi sveikinimo atviruko viršuje, dešinėje pusėje, arba apačioje, kairėje pusėje, po parašo nuoroda. Ir paskutinis štrichas – atvirukas turi pasiekti adresatą laiku – nei per anksti, nei per vėlai.

Nors kalėdiniai atvirukai ir yra neabejotinai svarbi verslo rinkodaros dalis, visgi didesnį dėmesį šiuo metu derėtų skirti kitoms idėjoms. Ištisus metus kiekvieną dieną kalbamės apie pinigus, verslo planus, siekius, bet vieną dieną metuose pamirškime tai ir atraskime vertybes, kurios įprastai nugrimzta kasdienybėje.