KOMUNIKACIJOS VALDYMAS

Kalbos auditas – tai kalbos ekspertų atliekama sisteminė organizacijų ir įmonių komunikacijos analizė. Lietuvoje tai gana nauja sritis, o pasaulio įmonės nebeįsivaizduoja savo veiklos be kalbos audito, leidžiančio įvertinti, ar įmonės faktinė komunikacija atitinka jos strateginius ir rinkodarinius tikslus bei kaip ji save pozicionuoja.  Dažnai stebime, kaip nežinant kalbos niuansų ar jų nepaisant, kalba orientuota į visai kitą segmentą, nei norimas, o tas, į kurį orientuota, neatpažins kaip savos. Kitas klausimas – ar ta komunikacija yra vieninga, įmonė turi kalbėti viena kalba, labai tiksliai matomam adresatui, kalba, atitinkančia vertybes ir kertines savybes.

Viskas priklauso nuo to, kokia tai organizacija ar įmonė: gali būti analizuojamas vienas žodis ar segmentas (dažniausiai šūkis ar pavadinimas), o gali būti analizuojama ir ištisa įmonės ar organizacijos viešoji ar vidinė komunikacija. Audito aprėptis labai plati: nuo reklaminių tekstų, šablonų (el. laiškų, pateikčių) iki komunikacijos patirčių ir atitikčių (ar įmonės darbuotojai tinkamai komunikuoja su savo klientais, ar vyksta tinkama komunikacija tarp darbuotojų ir pan.). Tai itin  svarbu kai keičiasi vadovas, keičiasi įmonės strateginiai tikslai, keičiamos vertybės ir darbo organizavimas ir pan. Čia labai svarbu suvokti, kokią reikšmę turi kiekvienas žodis, ar jis neša tinkamą žinią, ar pasiekia tikslinę auditoriją, kokias sukelia konotacijas. Dėl netinkamai formuluojamos komunikacijos pralaimimos bylos, pritraukiama ne ta auditorija, į kurią nusitaikyta, o tikslinės informacija „neužkabina“, todėl ne tik darbas ir investicijos nepasiekia rezultato, bet kenčia įvaizdis, mažėja pelnas. Įvairūs komunikacijos specialistai gali pasiūlyti tam tikras komunikacijos gaires, bet tik išsami, profesionalių kalbos ekspertų analizė parodys, ar ta kryptis bus sėkminga, ir iš anksto užkirs kelią galimiems nesklandumams, tam reikia gilesnių kalbos žinių. Bū

tent tai siūlo „Ars libri“: galite pasitikrinti, ar Jūsų įmonės ar organizacijos, komunikacija juda tinkama linkme, galite audituoti naują komunikacijos strategiją, ir, kas svarbiausia, sulaukti patarimų, kaip tą komunikaciją tobulinti.

Kaip tai vyksta? Pasitelkę specialias metodikas, pateikiame išsamią semantinę, lingvistinę, fonetinę ir stilistinę analizę. Analizuodami užsakovo pateiktą medžiagą ir planuojamo rezultato aprašymą, įvertiname, ar tiriama komunikacinė žinutė bus tinkamai parengta. Perteikiame ne tai, ką Jūs norėjote pasakyti tuo teksto turiniu, bet tai, ką iš tiesų jis komunikuoja, bei, pagal pageidavimus, pateikiame galimas korekcijas. Elementarus pavyzdys – „brangieji“ ir „gerbiamieji“. Kurį žodį pasirinktumėte orientuodamiesi į verslo segmentą, o kurį –  į šeimos ūkius? Viename žodyje slypi visa įmonės komunikacija ir jos klientų atskyrimas.

Mūsų patirtis – mūsų klientai: daugiau kaip 20 PR agentūrų, dvigubai tiek teisininkų kontorų, technikų, medicinos įmonės, valstybės institucijos, organizacijos ir t. t. Visos jos patiki mums versti jų tekstus ir vertimais formuoti kokybišką įmonės komunikaciją.